Zorgverzekeraars

Wij hebben helaas niet met alle zorgverzekeraars een contract kunnen sluiten. Een aantal geeft aan al voldoende psychologen een contract aangeboden te hebben. Bijzonder vinden wij aangezien er overal wachtlijsten zijn. Kijk hieronder of wij met jouw zorgverzekeraar een contract hebben en hoe het is geregeld met de vergoeding van de kosten van jouw zorg.

Zorgverzekeraars gecontracteerd

  • Zilveren Kruis (Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Friesland) (Vanwege het ontoereikende omzetplafond nemen wij op dit moment geen nieuwe verzekerden van Zilveren Kruis aan).
  • Menzis (Menzis, Anderzorg, Hema, VinkVink)
  • DSW (DSW, InTwente, Stad Holland)
  • ASR (ASR, Ditzo)
  • Caresq (EUcare)
  • Salland (Eno, Salland)
  • Zorg en Zekerheid (Zorg en Zekerheid AZVZ): Bij Zorg en Zekerheid is er ruimte voor een behandeling van maximaal 600 minuten. Dat betekent dat er na de intake ruimte is voor maximaal 10 sessies in combinatie met E-health begeleiding.

Wij dienen onze rekening rechtstreeks in bij je zorgverzekeraar. Je hebt er zelf geen omkijken naar. Houdt er wel rekening mee dat onze declaraties een beroep doen op het verplichte (en indien van toepassing vrijwillige) eigen risico. Als het eigen risico nog niet verbruikt is wordt dit op basis van onze declaraties bij je in rekening gebracht

Zorgverzekeraars geen contract

  • VGZ (VGZ, VGZbewuzt, UnitedConsumers, Univé, Zekur, UMC, IZA, IZZ, Zorgzaam)
  • CZ (CZdirect, Just, OHRA, Nationale Nederlanden zorgverzekering)
  • ONVZ (ONVZ, PNO, VvAA)

Als jouw zorgverzekeraar ons geen contract heeft aangeboden ben je nog steeds welkom om bij ons een behandeling te komen volgen. Je zorgverzekeraar vergoedt wel een deel van de behandeling. Afhankelijk van je polis ligt dit tussen de 60 en 100%! Informeer bij je zorgverzekeraar welke deel je zelf moet betalen. (en vraag meteen waarom ze ons geen contract willen geven 😉). Wij sturen je zelf de factuur, die je vervolgens in kunt dienen bij je zorgverzekeraar.

Heb je hier vragen over, dan kun je contact opnemen met onze administratie.

Overige belangrijke informatie

Tarief Tip Psychologenpraktijk

Wij brengen bij je zorgverzekeraar het tarief in rekening dat wij met de zorgverzekeraar hebben afgesproken. Dit tarief verschilt per zorgverzekeraar.

Voor verdere informatie over de bekostiging verwijzen wij je naar de site van NZa (Nederlandse Zorg autoriteit.

De intake wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Als er een diagnose gesteld kan worden, wordt ook de rest van de behandeling bij Tip Psychologenpraktijk volledig vergoedt door je zorgverzekeraar.

Let op: Houdt er wel rekening mee dat de zorgverzekeraar onze kosten verrekend met je eigen risico.

Vergoeding beeldbellen / online behandelen / E-Health

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen face-to-face en online interventies, zoals inhoudelijk e-mail, chat of online behandelmodules. Deze zie je daarom terug als behandelsessies op de factuur.

Heb je vragen over de factuur? Neem dan contact met ons op via

ad***********@ti************.nl











.

Verwijzing nodig

Je hebt altijd een verwijzing van je huisarts nodig om voor vergoeding in aanmerking komen.

De kosten van een no-show

Mocht je ons te laat informeren over een annulering (binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak) of helemaal niet opdagen tijdens een afspraak, dan sturen we een factuur voor ‘no show’.

De kosten voor ‘no show’ worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Het is daarom van groot belang dat je je tijdig afmeldt als je een afspraak niet kunt nakomen.

Klik hier voor meer informatie over ons no-show beleid