Veelgestelde Vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen aan Tip Psychologen.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Op het aanmeldformulier geef je aan dat je geïnteresseerd bent in een behandeling. Na de aanmelding nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken in een kort gesprek of je bij Tip op de juiste plek bent.

Als blijkt dat wij je kunnen helpen, sturen wij je een uitgebreide vragenlijst. Deze vragenlijst vul je zo compleet mogelijk in. De vragenlijst geeft ons een volledig beeld van jouw hulpvraag.

Wat kost de begeleiding bij Tip?

Kosten Psychologenpraktijk

Bekijk de pagina over zorgverzekeraars voor meer informatie over vergoedingen vanuit zorgverzekeraars.

Indien je behandeling niet door de zorgverzekeraar wordt vergoed, of je ervoor kiest om de behandeling zelf te betalen hanteren wij een tarief van €132,24, per uur (sessie van 45 minuten met 15 minuten uitwerktijd). Let op je kunt deze kosten niet declareren bij je zorgverzekeraar. De term hiervoor is een Niet-basispakketzorg consult (GGZ).

Kosten sportpsychologie

Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt. Stuur een mail naar

f.********@ti************.nl











om hier naar te informeren.

Kosten Supervisie

Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt. Stuur een mail naar

f.********@ti************.nl











om hier naar te informeren.

Kosten Coaching

Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt. Stuur een mail naar

f.********@ti************.nl











om hier naar te informeren.

Kosten projectmanagment  / consultancy in de GGZ

Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt. Stuur een mail naar

f.********@ti************.nl











om hier naar te informeren.

Wordt mijn hulp vergoed door de zorgverzekeraar?

Bekijk de pagina over zorgverzekeraars voor meer informatie over vergoedingen vanuit zorgverzekeraars.

Welke klachten kan Tip Psychologenpraktijk behandelen?

Wij behandelen een breed scala aan klachten en symptomen. Bekijk de volledige lijst op onze pagina hulpvraag, klachten en symptomen.

Wat is het effect van een behandeling?

Na een behandeling is het merendeel van de mensen klachtenvrij.

Bovendien geven cliënten aan dat ze meer energie hebben, zich vrolijker en meer ontspannen voelen. Ook beschikken ze over meer vaardigheden om de problemen die zich voordoen aan te pakken.

Hoelang is de wachttijd?

De wachttijd is momenteel 6 weken.

Hoe kan ik Tip bereiken?

Wij zijn het makkelijkst per e-mail te bereiken. Dit omdat we tijdens kantooruren vaak in gesprek zitten.

Wil je liever teruggebeld worden? Geef dit dan aan in jouw bericht.

Hoe geef ik door dat ik niet kan komen op mijn afspraak?

Als je niet in staat bent om een geplande afspraak bij te wonen, verzoeken we je vriendelijk om ons minstens 24 uur van tevoren te informeren. Je kunt dit doen door een mail te sturen naar

ad***********@ti************.nl











.

Als je ons te laat of helemaal niet informeert, dan sturen we je een factuur voor de ‘no show’ volgens ons no-show beleid.

Houd er rekening mee dat de kosten voor een no show factuur niet worden vergoed door de zorgverzekeraar. Het is daarom van groot belang dat je je tijdig afmeldt als je een afspraak niet kunt nakomen.

De kosten van een no-show

Je kunt een afspraak annuleren tot uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de afspraak.

Mocht je ons te laat informeren of helemaal niet opdagen, dan sturen we een factuur voor de ‘no show’.

De kosten voor de no-show bedragen 100 euro voor een intakegesprek en 75 euro voor een regulier behandelgesprek.

 

Hoe ziet een behandeling bij Tip er uit? Wat kan ik verwachten?

Bij Tip voeren wij eerst 1 à 2 intakegesprekken waarin we nagaan welke doelen je stelt voor de behandeling welke klachten er zijn en bij welke diagnose deze klachten passen. Vervolgens stellen wij samen met jou een behandelplan op.

Afhankelijk van hoeveel er bij je speelt en of waar je aan wil werken kan een behandeling tussen de 8 en 20 sessies duren.

In de laatste 2 sessies maken wij een plan hoe terugval te voorkomen.

Bekijk onze werkwijze voor meer informatie.

Ik heb een klacht, hoe dien ik deze in?

Bij Tip Psychologen doen we ons uiterste best om je naar tevredenheid te bedienen. Ben je desondanks ergens niet tevreden over? Dan horen we dit graag van je. 

Je maak jouw klacht kenbaar via onze klachtenprocedure.

Met welke zorgverzekeraars heeft Tip een contract?

Tip Psychologenpraktijk heeft een contract met verschillende zorgverzekeraars.

Bekijk hier het overzicht van aangesloten zorgverzekeraars.

Is het bij Tip ook mogelijk om online behandeling te volgen?

 Ja bij Tip kan de behandeling volledig online gevolgd worden, voor de gesprekken maken wij gebruik van teams en tussen de sessies worden online huiswerkoprachten gegeven.